top of page

חדשות

מנכ"ל נטפליקס טד סרנדוס ביקר בסם שפיגל - ביה"ס לקולנוע וטלוויזיה בירושלים

הביקור כלל פאנל עם השחקנית שירה האס במפגש עם הסטודנטים


טד סרנדוס: "We’re looking for local, authentic stories"


מנכ"ל נטפליקס טד סרנדוס, הגיע במיוחד לירושלים לביקור ומפגש עם סטודנטים בביה"ס סם שפיגל, שנבחר זו השנה החמישית ברציפות ברשימת ההוליווד ריפורטר, כאחד מ-15 בתי הספר לקולנוע וטלוויזיה הטובים בעולם.


נטפליקס הודיעה מוקדם יותר השנה, כי תתמוך לראשונה ביוצרים ישראלים צעירים במסגרת חממת סדרות הטלוויזיה של סם שפיגל שמקדמת ומייצרת הזדמנויות לקולות מקומיים חדשים בתעשיית הטלוויזיה העולמית והושקה ביוזמת דנה בלנקשטיין-כהן, מנהלת ביה"ס ואורית זמיר, מנהלת חממות סם שפיגל. החממה פתוחה לתסריטאים.ות ולמפיקים.ות בעלי חזון אמנותי פורץ דרך מכל בתי הספר לקולנוע בישראל. החממה שואפת לתמוך במגוון של קולות ומעניקה למשתתפים ליווי מקצועי של בכירי התעשייה מהארץ והעולם. במסגרת התמיכה, נטפליקס תעניק לפרויקט מצטיין פרס לפיתוח סדרה שיאפשר לזוכה לקדם את התסריט.


דנה בלנקשטיין-כהן, מנהלת ביה"ס סם שפיגל: "זהו כבוד גדול לארח את מנכ"ל נטפליקס טד סרנדוס בבית הספר. הביקור שלו בסם שפיגל, מהווה ביטוי לחזון המשותף שלנו בפיתוח יצירה צעירה ואותנטית ובקידום של קולות חדשים ומגוונים לספר סיפורים מרתקים ולחשוף אותם בארץ ובעולם. בנטפליקס מבינים שצומחים כאן כישרונות אדירים וסרנדוס הביע עניין רב וסקרנות גדולה בנעשה בביה"ס, בפיתוח תפיסה סגנונית ואישית דרך תהליכים חינוכיים מעמיקים, רכישת ידע רחב והקניית מיומנויות אמנותיות בסטוריטלינג לסטודנטיות ולסטודנטים."

טד סרנדוס  אמר בשיחה עם השחקנית שירה האס: "אנשים הרבה יותר מתעניינים ופתוחים לדברים חדשים ושפה כבר לא מהווה מחסום. בסופו של דבר, סיפורים נהדרים יכולים להגיע מכל מקום, ויש נושאים אוניברסליים שרלוונטיים פשוט למצב האנושי. כשנשאל "איך יוצרים ישראלים נוספים יגיעו לנטפליקס כדי לספר את הסיפורים שלהם על הבמה העולמית?" סרנדוס השיב: "קודם כול, אנחנו מזמינים ורוכשים בעדיפות ראשונה לקהלים מקומיים. אנחנו מאמינים שסיפור נהדר יכול להגיע מכל מקום ולהיות אהוב בכל מקום. אנחנו מחפשים סיפורים אותנטיים מקומיים. השפה אינה מהווה מחסום עבורנו. כמה מהלהיטים הגדולים ביותר שלנו הם לא באנגלית, כולל "משחקי הדיונון", "בית הנייר" "ו"לופן".

סרנדוס אמר לסטודנטים של סם שפיגל : "כל מה שצריך זה קהילה, ואם למדנו משהו הלילה זה שהעולם צריך אתכם. הפרויקטים שלכם הולכים לשנות את העולם. זה עשוי לקחת שנה, זה עשוי לקחת עשור. אבל זה יקרה. לכן אנחנו גאים כל כך על הקשר הזה איתכם, הראשון מסוגו". כשנשאל  "איזו עצה היית נותן לעצמך בגיל 21?" ,השיב כי "רוב האנשים אומרים לך בעקבות התשוקה שלך. זה אולי נשמע מנוגד לאינטואיציה, אבל העצה הטובה ביותר שאני שמעתי היא לעשות את מה שאתה טוב בו, והתשוקה תבוא בעקבות זאת."

bottom of page