אודות ועד מנהל תומכים הנהלה סגל אודות המפיק סם שפיגל עמיתי כבוד ההיסטוריה - חזון וערכים שקיפות מניפסט
מסלול מלא מסלול תסריטאות מסלול הפקה יוזמת
גלריית הבוגרים קרן הבוגרים של סם שפיגל לינקים שימושיים
המסלול המלא מסלול תסריטאות יום פתוח מסלול הפקה יוזמת הרשמה ONLINE ידיעון בית הספר מלגות ופרסים
למה סם שפיגל?
רשימת המרצים
פרסים ורטרוספקטיבות
החממה הבינלאומית
סדנאות אמן
אירועים ויוזמות
מערכת מידע לסטודנט מערכת מידע למרצה אתר האינפורמציה inside ארכיון ביה"ס ספריית ביה"ס קישור ל Filmplatform
test test
EN
<< צפו ברשימת הידיעות המלאה
ראובן ריבלין, נשיא המדינה, קיבל תואר עמית כבוד של ביה"ס סם שפיגל במהלך ערב הגמר שהתקיים בסינמטק ירושלים
"הברדלס מאנטוליה" ו"נולד בירושלים ועדיין חי" הם הזוכים בחממת סם שפיגל לקולנוע בינלאומי 2018 בסך של $50,000 כל אחד
הרישום המאוחר לשנה"ל 2018/19 יסתיים ב-26.7
"ההפך מאהבה זה לא שנאה" ו"גוונים" הם הזוכים המרכזיים בערב הגמר החגיגי של סם שפיגל במעמד נשיא המדינה
 

מבזקים וחדשות

פילו וסופי, סדרת ילדים חדשה שפותחה בביה"ס ע"י הבוגר יונתן בלומנפלד, עולה לשידור בחינוכית

"פילו וסופי" היא סדרת העשרה לילדים בגילאי 4-7 שעוסקת בנושאים פילוסופיים שנוצרה ונכתבה ע"י התסריטאי והיוצר יונתן בלומנפלד, בוגר מגמת תסריטאות בביה"ס לשנת 2016.


הסדרה התקבלה לשידור בטלוויזיה החינוכית, צולמה בתחילת השנה, ולה 30 פרקים באורך של 11-12 דק' לפרק. כל פרק עוסק בנושא אחר (על פי שמו): לבד, טבע, אושר, אהבה, תקווה, שפה וכו'. הסדרה משודרת כל יום החל ביום ראשון, 25.3.


"פילו וסופי"
פותחה במהלך שנת לימודיו השנייה של בלומנפלד בביה"ס, במסגרת סדנת כתיבה לילדים ונוער עבור סטודנטים מצטיינים עם דקלה קידר, תסריטאית, מורה ובוגרת ביה"ס אף היא. אחת מעורכי הסדרה היא הבוגרת אביגיל דהן אבשלום, ואף מורה ביה"ס, אורן פרי-הר, משמש לה כיועץ פילוסופי. בלומנפלד אמון גם על ההפקה המוזיקאלית, העיבוד והביצוע בסדרה, יחד עם מפיק נוסף.

 

על הסט של פילו וסופי: מימין: השחקנים מיכה דומן,
יוסף סוויד וגוני פז

 

פילו וסופי- שידורי הבכורה ברשת

 

 

על הסידרה:


פילו וסופי הם שני חתולי זבל שגרים בפח אשפה גדול וירוק יחד עם איכסה הג'וק. בכל פרק נתקלים החברים בבעיה שמעוררת אצלם שאלות. איך זה יכול להיות שהכובע שסופי חושבת שהוא הכי יפה לא יפה בכלל בעיני פילו ואיכסה? למה פילו רוצה להיות לבד אחרי טיול משותף מוצלח והאם אפשר להרגיש לבד גם כשנמצאים בחברה? למה איכסה לא מפחד מסרט מפחיד שמרעיד את פילו וסופי ומהו פחד? למה איכסה לא מרגיש בבית בביתו החדש ומה הופך מקום לבית? 
הסדרה מעודדת ילדים לחשוב מחוץ לקופסא ולהפעיל את הדמיון בדרך לפתרונות,  מעוררת חשיבה ביקורתית וקבלה שהאמת אינה מוחלטת וכי לאנשים שונים חוויות שונות ודעות שונות, ובתוך כך מפתחת סובלנות וכבוד.

הבדלי האופי והגישות בין פילו לסופי מאפשרים לנו לבחון קשת רחבה של מחשבות ורעיונות. סופי סקרנית, נמרצת, רציונלית מאוד וכמעט תמיד חותרת לגלות את התשובה, ואילו פילו עצלן, נהנתן ולעתים אפילו לא אכפת לו מהשאלה הפילוסופית שעל הפרק. את איכסה לא מעניינות שאלות ותשובות אבל יש לו את חוכמת הרחוב שלו.

דרך עלילה סיפורית סיטקומית עוברות לצופה השאלות שמעלה הנושא הפילוסופי. אין כוונה ללמד או לפתור בעיות פילוסופיות דרך סיפורי הפרקים אלא רק להעלות שאלות ותהיות, להציע שפע של פתרונות יצירתיים, וכמו בפילוסופיה, כל פרק לא מסתיים בתשובה כי אם בשאלה שתמשיך להדהד במוחו של הצופה.

 

 

יונתן בלומנפלד מספר לנו על תהליך הכתיבה, כיצד היצירה הזאת התגלגלה משלב שיעור הכתיבה בביה"ס לכתיבה וההפקה המעשיים שלאחר הלימודים, ומה גרם לו לכתוב סידרה לילדים:

 

" את ההצעה לסדרה פיתחתי במסגרת שיעור כתיבה לילדים ונוער עם דקלה קידר. היה זה שיעור בחירה ולא היה לי ספק שארשם אליו הזה מאחר וכתיבה לילדים היא נושא מאוד קרוב ללבי. למעשה עד היום, אחד הסופרים האהובים עלי הוא אפרים סידון.

בשיעור הזה היינו ארבעה תלמידים שעבדו על פיתוח הצעות לסדרות ילדים ונוער. בעזרת המשובים של דקלה וחבריי לכתה השתעשעתי ברעיונות שונים לסדרות על חיות, עד שהגעתי לתוצאה הסופית - ״פילו וסופי״ - חתול וחתולה שגרים בפח אשפה ירוק ביחד עם הג׳וק איכסה, ובכל פרק מתמודדים עם בעיה בעלת אופי פילוסופי. מעניין לציין שהחתולים הללו נולדו בכלל מדמות משנית של חתול מהצעה אחרת שכתבתי כמה שיעורים קודם לכן. משהו בדמות הזאת משך אותי והזכיר לי את השאלות ששאלתי את עצמי כילד, ולכן הרשיתי לעצמי להיסחף איתה לעולמה. בהמון מובנים הבעיות שאיתן מתמודדים פילו, סופי ואיכסה הן ניסיון שלי להסביר לעצמי הרבה דברים.

בסוף הלימודים הצגתי את ההצעה שלי באירוע הפיצ׳ינג (אירוע בו בוגרי המסלול עושים פיץ׳ של הפרויקטים שלהם מול גורמי תעשייה שונים) ולשמחתי קיבלתי ארבע הצעות שונות. לאחר שהחלטתי ללכת עם חברת ההפקה סומיוקו נכנסנו לתהליך ארוך של הגשה לטלוויזיה החינוכית ופיתוח, כתיבה וצילום של הסדרה."

 

צור קשר   I  מבוגרינו   I  VOD   I  אודות ביה"ס   I  דף הבית
החממה הבינלאומית   I  מן התקשורת   I  סדנאות   I  מרצים
לרשימת התומכים המלאה
בניית אתרים