אודות ועד מנהל הנהלה סגל אודות המפיק סם שפיגל עמיתי כבוד שקיפות מניפסט
מסלולי לימוד
גלריית הבוגרים לינקים שימושיים
אתר ההרשמה
למה סם שפיגל?
רשימת המרצים
פרסים ורטרוספקטיבות
החממה הבינלאומית
סדנאות אמן
אירועים ויוזמות
מערכת מידע לסטודנט מערכת מידע למרצה אתר האינפורמציה inside ספריית ביה"ס ארכיון ביה"ס קישור מערכת משובים המעבדה לאתיקה
test test
EN
<< צפו ברשימת הידיעות המלאה
הסתיימה ההרשמה לשנה"ל הבאה
גאים במרצה ובוגר ביה"ס נדב לפיד על בחירתו כנשיא חבר השופטים במסגרת צדדית של פסטיבל ונציה
"סם שפיגל" בין 15 בתי הספר לקולנוע הטובים בעולם לשנת 2020
סם שפיגל מברך את מוריו ובוגריו על הישגיהם הבינלאומיים ובחירתם לפסטיבל קאן 2020
 

מבזקים וחדשות

זכייה כפולה לסטודנטיות של סם שפיגל בדוקאביב

סטודנטיות שנה ד' בסם שפיגל, רותם דימנד ונטע שקד זכו במקום השני והשלישי בתחרות סרטי הסטודנטים בפסטיבל דוקאביב.

 

הצל של הצמות זכה בפרס שני.

בימוי: רותם דימנד | הפקה: שמואלי כהן

הפרס בסך 6,000 ₪ באדיבות יואב גוטסמן

נימוקי חבר השיפוט: סרט תיעודי מרגש ומרובד על אהבה, אימהות ובנייה של זיכרונות. הבמאית משתמשת במבנה קולנועי חכם ורגיש בכדי לספר סיפור אינטימי על שלושה דורות של נשים במשפחה אחת. בעוד חומרי הארכיון מציגים לפנינו חיי משפחה אידיליים ונוסטלגיים, השיחה המתקיימת על רקע אותן התמונות, משתפת ברגע פרטי ואינטימי המספר סיפור אחר, מה שמייצר רובד עמוק ומורכב למערכת היחסים. באופן זה, מלמד הסרט על האופן שבו אנו, כבני אדם, מעצבים את זיכרונותינו.

 

 

פרוזדור זכה בפרס שלישי.

בימוי: נטע שקד | הפקה: שמואלי כהן

הפרס בסך 4,000 ₪ באדיבות יואב גוטסמן

נימוקי חבר השיפוט: באמצעות פרספקטיבה אלגנטית ונקייה מאוד, מאפשר הסרט לצופים בו להיות כעדים במקום שבו כל הזמן יש אובדן. הקולנוע הסטטי מקרב אותנו לחוויות של האנשים המתמודדים עם מוות על בסיס יום-יומי. נדמה שגישתה של הבמאית באה להמחיש לנו את המסירות והענווה שעבודה כזו מצריכה, ובה בעת ממחישה את האופי היום-יומי, המתמשך והמחזורי של עבודה מהסוג כזאת.

 

 

זכיות בוגרים

שפע של סרטי בוגרים הוקרנו בתחרות השנה. הבוגר והמורה איתי מרום זכה בציון לשבח בתחרות עומק שדה על סרטו תהודה

נימוקי חבר השיפוט: על ההתמסרות הגדולה למדיום הקולנועי, על היכולת להציג את העולם הכה-מצומצם של שירת האופרה ברוחב-לב אך גם בעדינות, ובלי לגלוש אל התיאטרלי. נוסף על כל אלה, בבחינתו את היחסים הייחודיים שבין מורה לתלמיד או לתלמידה, הצליח הבמאי להעמיק אל מעבר למובן מאליו ולחשוף מצבים ומאזני כוחות מורכבים. לסיום אי אפשר שלא להזכיר את הצילום, המציב סצנות שעיקרן נוכחות אנושית, אל מול רגעים שהאדריכלות ממלאת בהם תפקיד כפול, של מעין אִינְטֶרְמֶצוֹ, מבלי לוותר על יופייה.

 

 

 

 

צור קשר   I  מבוגרינו   I  VOD   I  אודות ביה"ס   I  דף הבית
החממה הבינלאומית   I  מן התקשורת   I  סדנאות   I  מרצים
לרשימת התומכים המלאה
בניית אתרים