אודות ועד מנהל תומכים הנהלה סגל אודות המפיק סם שפיגל עמיתי כבוד ההיסטוריה - חזון וערכים שקיפות מניפסט
מסלול מלא מסלול תסריטאות מסלול הפקה יוזמת
גלריית הבוגרים קרן הבוגרים של סם שפיגל לינקים שימושיים
המסלול המלא מסלול תסריטאות יום פתוח מסלול הפקה יוזמת טופס הרשמה ידיעון בית הספר מלגות ופרסים
למה סם שפיגל?
רשימת המרצים
פרסים ורטרוספקטיבות
החממה הבינלאומית
סדנאות אמן
אירועים ויוזמות
מערכת מידע לסטודנט מערכת מידע למרצה אתר האינפורמציה inside ארכיון ביה"ס ספריית ביה"ס
test test
EN
<< צפו ברשימת הידיעות המלאה
רנן שור פורש מתפקידו כמנהל-מייסד של בית הספר סם שפיגל ליצירה קולנועית
ההרשמה לשנת הלימודים הבאה בעיצומה. יום פתוח ב-30.5
שיתוף הפעולה בין סם שפיגל לסוני קלאסיקס: הסמינר השלישי יוצא לדרך
"קולו של אחמד" - הפרק השלישי בטרילוגיית הבוגרים בבכורה עולמית בדוקאביב
 

מבזקים וחדשות

הסדרה של ניר ברגמן זכתה בפרס חבר השופטים בפסטיבל series mania היוקרתי לסדרות

 

הבוגר והבמאי ניר ברגמן זכה בפרס חבר השופטים על סדרתו החדשה, "רק להיום", שתעלה בקרוב ב-yes.

 

ניר ברגמן עם שופטת הפסטיבל, השחקנית ג'וליאנה מרגוליס

 

רק להיום מתמקדת בסיפורם של אסירים בהוסטל שיקומי, שכל הזמן מתנדנדים בין החזרה הביתה לחזרה לכלא, ומנסים להישאר נקיים. טל ליפשיץ מגלמת את מנהלת ההוסטל, והנרי דוד חוזר למסך בתור מטופל שהיה מאוהב בה בעבר, מה שמבטיח שחוץ מסמים תהיה גם רומנטיקה. לצד השחקנים, משתתפים בסדרה גם אסירים לשעבר שמעולם לא עסקו במשחק לפני כן.

 

 

 

מתוך התקשורת:

https://e.walla.co.il/item/3227670

https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5486936,00.html
https://www.maariv.co.il/culture/tv/Article-692070
https://seriesmania.com/en/festival/2019-awards-list

 

כמו כן, התקבלה לקמפוס התסריטאים היוקרתי בפסטיבל, Writers Campus, הבוגרת הטרייה רשל קונסטנטינצ'נקו עם הפרוייקט "דבושקה". הרעיון לתסריט התחיל בתרגיל דמות בשיעור עם אופיר טושה גפלה והסידרה עצמה פותחה בשיעור סדרות של אבנר ברנהיימר. על "דבושקה" קיבלה רשל את פרס הסדרה המצטיינת למחזור שלה בסם שפיגל, והיא כותבת אותו בשיתוף פעולה עם חבר כיתתה הדר ארזי סראנו.

 

 

רשל כותבת מהפסטיבל:

ניתנה לי הזדמנות באמת חד פעמית להיפגש עם כותבים מכל אירופה ( צרפת, דנמרק, אנגליה, אירלנד, איטליה, וכמובן ישראלים). רוב המשתתפים בתכנית הם אנשים שסיימו את הלימודים שלהם לפני כמה שנים ועובדים כבר בתחום. אז יצא שאני הייתי מהצעירים בקבוצה. מעבר להזדמנות לפגוש יוצרים ולשמוע מה קורה בכל אחת מהמדינות שלהם בתעשייה, הדבר המלהיב לא פחות היה המפגשים עם המפיקים שעובדים עם כל גופי השידור באירופה וכמובן שירותי הסטרימינג נטפליקס אמזון וכו'. הם סיפרו על מה הם מחפשים ומה מעניין אותם, איך הם מסתגלים לשינויים של עולם התוכן. כולם מסכימים שאין יותר מחסום שפה ויש אפשרות לספר סיפורים שספצפיים למקום אך גם רלוונטים לכולם מבחינת התמה. אז התחושה כאן שלמרות שתחום הכתיבה הוא תחום קשה שעובר שינויים רבים, העתיד הוא אופטימי יותר מאי פעם ויש אין סוף הזמדניות. התכנית הייתה אינטנטסיבית מאוד השהות שלנו כאן מומנה (מלון + ארוחות) ע"י UGC series (אפרט עליהם בהמשך) . בכל יום עברנו סדנאות שמתמקדמות בכתיבה תסריטאית לסדרות מה שמאוד מייחד את החוויה שעברתי כאן, כולם מסכימים שאין עדיין שפה תסריטאית משותפת למה זה בדיוק סידרה והניסיון היה ליצור כזאת. כמו כן, הייתה התמקדות על איך מגישים פיצ' בצורה הטובה ביותר. בכל ערב היה אירוע/ מסיבת קוקטייל עם מפיקים מכל אירופה שם ניתנה לנו הזדמנות לנהל שיחות פחות פורמליות וליצור קשרים אישיים. דבר נוסף שחשוב לי לציין, בגלל האינטנסביות של התכנית לא היה זמן ללכת להקרנות של סדרות שמשתתפות בתחרות. אבל כמובן שהלכתי להקרנה של "רק להיום" של ניר ברגמן שתשודר ביס. ראינו את שני הפרקים הראשונים והיה מעולה ומרגש באמת בצורה יוצאת דופן (הייתה המון התלהבות בקהל גם שלא "משוחד" כמוני). באופן כללי יש כאן המון התלהבות ועניין בתוכן ישראלי ואני בטוחה שאחרי החשיפה לסידרה הזאת זה ימשיך כך.

ביום השני התחילה הסדנה עם Andre & Maria Jacquemetton. הם חלק מחדר הכותבים של מד מן ולמעשה הכותבים הבכירים בו (מכיוון שהכירו את הפרוייקט 8 שנים (!) לפני שקיבל אור ירוק והם ממשיכים לעבוד עם היוצר של מד מן. עשו עכשיו את רומנוב, כמו כן הם מפיקים שותפים). גם להם עשינוי פיצ'ינג של הפרוייקטים שלנו. ההערות שלהם היו מעניינות וחכמות והתמקדו בעיקר באיך להציג את הסיפור בצורה הטובה ביותר. הם דיברו הרבה על שיטת הכתיבה שלהם ואיך עובד חדר כותבים. למרות שבארץ ובכל אירופה למיטב הבנתי אין חדר כותבים לא הכל רלוונטי. אבל ישנם המון חלקים של העבודה שכן. ישנה הרבה התמקדות בתמה של הסידרה. הרבה יותר מבסיפור או הגיבור, מהסיבה שהתמה אמורה להיות כזאת שניתן לחקור אותה לנצח ושהיא יכולה לייצר אין סוף סיפורים.

 

זוהי שנה שנייה ברציפות בה נציגות בולטת לבוגרי בית הספר בפסטיבל. בשנה שעברה נסעו מטעם ביה"ס ראש מגמת תסריטאות צביקה קרצנר והבוגר טל מילר, שהציג שם את הסדרה "ויקי ואני".

 

צור קשר   I  מבוגרינו   I  VOD   I  אודות ביה"ס   I  דף הבית
החממה הבינלאומית   I  מן התקשורת   I  סדנאות   I  מרצים
לרשימת התומכים המלאה
בניית אתרים